Kategorie

Světla pro automatické denní svícení s LED, homologace Zobrazit v plné velikosti

Světla pro automatické denní svícení s LED, homologace


Kosoúhlá LED homologovaná světla pro denní svícení. Světla se vyznačují především svojí mírně kosoúhlou (zaoblenou) konstrukcí, která geometricky ladí s půdorysnou konturou většiny moderních automobilů se zaoblenou přídí.

Cena: 1 680,00 Kč

Dostupnost: Skladem

Kosoú:hlá LED homologovaná světla pro denní svícení. Světla se vyznačují především svojí mírně kosoú:hlou (zaoblenou) konstrukcí, která geometricky ladí s půdorysnou konturou většiny moderních automobilů se zaoblenou přídí.
Rozměry š 220 x v 24 x h 35 mm. Světla je vybavena elektronikou, která zajistí automatické rozsvícení po zapnutí zapalování a zhasnutí při zapnutí potkávacích světel vozidla. Homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E4 - 000007
- spotřeba 2 x 5 W
- napájecí napětí 12 V i 24 V
- v každém světle 20 vysocesvítivých LED diod typu superflux
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000K (jako xenony)

- světla mají vestavěný modul automatického svícení

Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti.
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb.
Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".
Hlavním přínosem těchto přídavných světel je ú:spora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Ú:sporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější.
Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických ú:dajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout